10 ZASAD ODCHUDZANIA

 

Aby proces odchudzania był skuteczny i trwały trzeba przestrzegać zasad:

  1. Jedz 5 posiłków dziennie (Śniadanie, Drugie Śniadanie, Obiad, Podwieczorek, Kolacja), co około 3 godziny. Najważniejsze jest śniadanie!!! Nie dopuszczaj do uczucia głodu!

  1. Ogranicz do minimum słodycze i cukier. Owoce i warzywa też są słodkie, a można je jeść!

  2. Ogranicz tłuszcze (do smażenia używaj oliwy z oliwek, jedz więcej ryb i drobiu).

  3. Jedz dużo warzyw i owoców.

  4. Gotuj na parze, duś, piecz zamiast smażyć, a jeśli już, to na oliwie z oliwek i krótko.

  5. Pij dużo wody, 2-3 litry dziennie. Jeśli pijesz soki, to pamiętaj, że soki mają stosunkowo dużo kalorii!

  6. Staraj się jeść produkty o niskim indeksie glikemicznym. Chleb z białej mąki zastąp np. pumperniklem czy chlebem z mąki pełnoziarnistej. Generalnie wybieraj produkty jak najmniej przetworzone!

  7. Jeśli musisz coś zjeść, bo odczuwasz głód, to najpierw wypij szklankę wody. Jeśli nadal trudno ci dotrwać do posiłku, to zjedz warzywa. Polecamy pomidory, cukinie czy brokuły bez ograniczeń, mają niski indeks glikemiczny i mało kalorii.

  8. Ruszaj się – gimnastyka, bieganie, marsz, jazda na rowerze czy rowerku stacjonarnym, ale także codzienna aktywność np. zakupy bez samochodu itp. Po prostu trzeba się więcej ruszać.

  9. Oblicz dokładnie dzienne zapotrzebowanie organizmu na kalorie i staraj się utrzymać deficyt kalorii.

.